Muziekdocenten van leerlingen met beperking gezocht voor testpanel

Foto: Fred Roland

Wil jij bijdragen aan inclusiever muziekonderwijs en ervoor zorgen dat muziek toegankelijk wordt voor alle leerlingen, ongeacht hun beperking? Meld je dan aan voor het testpanel van het onderzoek ‘Meespelen!

In dit praktijkgerichte onderzoek kijken we hoe we voor innovatieve muziekinstrumenten (de Magic Flute, de Travel Sax en de Switch Guitar) een didactische handleiding kunnen maken voor beginners zodat iedereen kan genieten van muziekonderwijs.

Expertise

We zijn op zoek naar enthousiaste muziekdocenten die lessen geven aan leerlingen met een beperking en die de handleidingen willen testen in hun muzieklessen. Jouw expertise en ervaringen zijn cruciaal om samen muziek inclusiever te maken!

Geïnteresseerd?

Als je mee wilt doen stuur dan een mail naar Melissa Bremmer, lector Kunsteducatie (AHK), via melissa.bremmer@ahk.nl

Meer informatie: https://www.ahk.nl/actueel/nieuws/2024/06/meespelen-een-praktijkgericht-onderzoek-naar-muziekbeoefening-voor-leerlingen-met-een-beperking/

Samen maken we muziek voor iedereen mogelijk!

CASE

Het project wordt vanuit de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten gecoördineerd door CASE (Centre for Arts & Sciences Education) en inhoudelijk geleid door Lectoraat Kunsteducatie (AHK).

Partners: My Breath My Music, Het Leerorkest, Méér Muziek in de Klas, lectoraat Performing Arts Medicine (Codarts). Mede mogelijk gemaakt door Regieorgaan SIA.