Sonos heeft samen met het Leerorkest Soundwaves gelanceerd, het nieuwe sociale impact programma. Dit programma is gericht op maatschappelijke ontwikkeling met het doel om muziekonderwijs te steunen waar en wanneer dat het meest nodig is.
Sonos, het draadloze Home Sound System, opgericht voor en door muziekliefhebbers, lanceerde begin november het nieuwe programma. Sonos wil kinderen wereldwijd de kans geven zich via muziek te ontwikkelen en zo een volgende generatie artiesten en innovators helpen tot bloei te komen.
Het Leerorkest is een van de vier partners waarmee Sonos wereldwijd goed muziekonderwijs wil bieden aan kinderen. Door samen te werken met het Leerorkest en hen te steunen via een financiële bijdrage, productdonaties en vrijwilligerswerk door de medewerkers van Sonos. De bijdrage zal onder andere gaan naar het Instrumentendepot van het Leerorkest, voor reparatie en onderhoud van ingezamelde muziekinstrumenten.
Leerorkest-directeur Marco de Souza: ‘Dit is fantastisch! Sonos wil een stevige impact maken op het gebied van muziekeducatie. Met deze bijdrage kunnen wij heel veel muziekinstrumenten opknappen, zodat ook veel meer kinderen een instrument kunnen leren bespelen. De samenwerking bestaat bovendien uit méér dan een financiële bijdrage. Sonos medewerkers gaan zich vrijwillig inzetten om allerlei klussen te klaren. Ook wordt de muziekschool waarin de stichting Leerorkest gevestigd is, voorzien van draadloze speakers. Alle medewerkers, ouders en kinderen die hier op muziekles komen, gaan geweldig genieten van de mooie muziek in het gebouw in Amsterdam-Zuidoost.’
Muziek staat centraal bij Sonos en voorop staat dat zij die liefde voor muziek willen delen. Soundwaves is voortgekomen uit Listen Better, een initiatief waarbij Sonos met activisten, non-profit organisaties en changemakers van overal ter wereld spraken om te zien waar en hoe zij het beste steun zouden kunnen bieden. De keus is gevallen op de toegankelijkheid van muziekonderwijs voor jongeren. Muziekonderwijs is van blijvende invloed op leerlingen. Het vergroot de creativiteit, taalvaardigheid en verbetert onderwijsresultaten en sociale vaardigheden. Het geeft extra kansen aan kinderen en jongeren in achterstandssituaties. Door lokaal samen te werken met non-profit organisaties en hen te steunen wil Sonos 100.000 uur aan muziekonderwijs bieden.
Meer informatie over Soundwaves: klik hier